هفته فیلم ایران در اندونزی گشایش یافت
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی ' در مراسم افتتاح هفته فیلم ایران در سالن عثمان اسماعیل جاكارتا،از مسوولان اندونزی برای فرصت فراهم شده برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در این كشور قدردانی كرد.

نایب رییس شورای عالی سینما با بیان اینكه پیام سینمای ایران متفاوت با سینمای غرب و هالیوود است، افزود: سینمای ایران از جاذبه های مختلفی برخوردار و مبنای كار در سینمای ایران تاكید بر ارزشها، اعتقادات و باورهای اسلامی و مذهبی است.

حسینی توضیح داد: در سینمای ایران خشونت و ترویج بی بندوباری وجود ندارد بلكه در این سینما همواره ادب ،همزیستی و صلح ترویج می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور گفت كه فیلم یوسف پیامبر(ع) نمونه ای از تولیدات تاثیرگذار سینمای ایران بوده كه برگرفته از آیات قرآن ساخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: سینمای ایران در دنیا شناخته شده و در مجامع بین المللی اعتبار و جایگاه خاصی دارد و دیگر كشورهای اسلامی بعنوان یك الگوی سینمای سالم و كامل اسلامی از آن استفاده می كنند.

نایب رییس شورای عالی سینما ابراز امیدواری كرد با عزم و همت تلاش مسوولان دو كشور شاهد همكاری های بیشتر بین هنرمندان و ارایه و نمایش فیلم های ایرانی در كشور اندونزی باشیم.

قائم مقام وزیر گردشگری اندونزی نیز در این مراسم از برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در این كشور قدردانی كرد و خواستار ادامه برگزاری این گونه رویدادهای فرهنگی در دو كشور شد.

' ساپتا نیر واندار' از آمادگی كشورش برای ساخت فیلم های مشترك با هنرمندان ایرانی خبر داد و بر ادامه همكاری های هنری دو كشور تاكید كرد.

وی همچنین ابرازامیدواری كرد كه هنرمندان كشورش به مانند هنرمندان ایرانی موفق به دریافت جایزه اسكار شوند و برای این كشور افتخار آفرین باشند.

هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران با حضور 'سید محمد محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،قائم مقام وزیر گردشگری و شماری از مسوولان هنری اندونزی و جمعی از هنرمندان دو كشور در سالن سینمایی عثمان اسماعیل جاكارتا پایتخت اندونزی گشایش یافت.

فراهنگ ** 1355 **





:: برچسب‌ها: معماری , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: